Serie
Historisk og begrebsligt indblik i etikkens relation til pædagogikken gennem et vue over et udvalg af pædagogikkens hovedpersoner - fra Platon og Aristoteles over Kant, Schlözer og Basedow til Freud og Piaget - samt gennem refleksioner over centrale begreber - opdragelse, leg, trivsel, udvikling og læring
Se alle eksemplarer
Henter oplysninger
Detaljer om materialet - inkl. fagbøgers opstilling (DK5)
Type
Bog
Sprog
dansk
Emnetal
37.01
Beskrivelse
Indhold: Etik, pædagogik og opdragelse (Etik : dilemmaet om, hvad der er rigtigt ; Fire svar på etikkens dilemma ; Pædagogikkens ambition om etisk formning) ; Leg, etik og situationsfornemmelse (Filosofisk legeterori og moralopdragelse ; Børns ret til at lege ; Pædagogik og etik)
ISBN
9788750042136
Udgave
1. udgave, 1. oplag (2014)
Omfang
230 sider
Forlag
Akademisk Forlag
Målgruppe
fagligt niveauvoksenmaterialer
Anmeldelser
Fagbladet folkeskolen online, 2014-07-29
Fagbladet folkeskolen online, 2014-07-29Dansk pædagogisk tidsskrift, 2014, nr. 3
Filosofiske anmeldelser online, Årg. 3, nr. 3 (2015)
Filosofiske anmeldelser online, Årg. 3, nr. 3 (2015)Lektørudtalelse
Interessant, teoretisk funderet udgivelse om samspillet mellem etik og pædagogik. Bogen har mest relevans på de pædagogiske uddannelser og blandt pædagogiske professionelle