
Ændringer ift. håndtering af gebyrer og erstatninger fra april 2022
Fremover vil al offentlig gæld til kommunen inddrives centralt for at give bedre overblik over den enkeltes udeståender for både kommunen og borgeren selv.
Det medfører, at du fra fredag den 1. april 2022 ikke længere kan betale dine gebyrer eller erstatningskrav direkte til biblioteket som hidtil.
Har du gebyrer og erstatninger til Koldingbibliotekerne, får du fremover i stedet tilsendt et indbetalingskort fra Opkrævning i Kolding Kommune i din digitale postkasse. Betalingen kan ske via din netbank eller i banken. (Er du fritaget for Digital Post, vil du i stedet modtage et indbetalingskort med almindelig brevpost.) Vær opmærksom på at der godt kan være en forsinkelse på hvornår du modtager opkrævningen, især mens vi kører systemet ind.
Oversigt over gebyrer og erstatninger kan stadig ses på din lånerstatus, men kan ikke længere betales på Koldingbibliotekernes hjemmeside, i Biblioteket-app’en eller ved fremmøde på biblioteket.
Den 1. marts udsendte vi saldoopgørelser til alle brugere, der har udeståender med biblioteket, hvor vi også informerede om ændringerne direkte til disse brugere.
OBS: I implementeringsperioden vil vi løbende overføre ældre gebyrer og erstatninger til det nye system. Du vil derfor kunne opleve, at du ikke modtager dine opkrævninger på én gang eller i kronologisk rækkefølge.
FAQ: Ofte stillede spørgsmål
Du kan læse mere om afleveringsfrister, gebyrer og erstatninger under vores FAQ-side, der giver svar på en række spørgsmål omkring ændringerne:
>> Læs mere om gebyrer og erstatninger
Og ellers er du selvfølgelig også velkommen til at kontakte biblioteket, hvis du har yderligere spørgsmål.