Start din egen lytteklub

Vil du starte din egen lytteklub på biblioteket?

Lytterummet i Bryggeriet

I Bryggeriet, musik- og filmafdelingen på Kolding Bibliotek, har vi etableret et rum særligt til at lytte musik eller se musikkoncerter i tårnhøj lyd- og billedkvalitet.

Vores udstyr er professionelt kalibreret til at afspille musikken så rent og så tæt på producerens eller kunstnerens intention som overhovedet muligt.

Der er mulighed for at afspille musik og video på CD, DVD, Blu-ray og 4K Blu-ray, samt via Bluetooth, YouTube og øvrige streamingtjenester. (OBS: Du skal selv have abonnement på disse tjenester. Biblioteket stiller ikke disse tjenester til rådighed.)

Lytterummet bruges fortrinsvis af bibliotekets selvstyrende lytteklubber. Dem kan du læse mere om på www.koldingbib.dk/lytteklubber.

Hvad kan biblioteket tilbyde lytteklubberne?


•         En side på koldingbib.dk om gruppen og faste arrangementer i kalenderen - gerne med indledende sparring omkring hvordan gruppen skal præsenteres på siden - og på denne side kan biblioteket evt. også, hvis gruppen ønsker det, dele gruppens spillelister i stil med dem fra Rockmusiksalonen eller Musik uden grænser
•         Brug af lokalet i Bryggeriet med en booking på et fast klokkeslæt og fast ugedag en sæson ad gangen (fra september til august), dog med forbehold for enkelte ændringer/aflysninger, hvis Bryggeriet skal bruges i anden sammenhæng til kulturelle arrangementer. Selve bookingen aftales efter opstartsaftale med bibliotekets bookingafdeling (bibbooking@kolding.dk)
•         Mulighed for at benytte tekøkkenet i underetagen til at lave kaffe og hente vandkander til lytteklubmøderne (på samme vilkår som dem, der booker bibliotekets sale)
•         Opstartsintroduktion v. én af bibliotekets formidlere til brug af lokalet og teknikken i Bryggeriet
•         Omtale af opstart af gruppen på koldingbib.dk og bibliotekets Facebook-side
 

Hvis du har lyst til at starte din egen lytteklub, kan du kontakte bibliotekar Iben Østergaard på iboe@kolding.dk og høre mere om mulighederne og lave en opstartsaftale.